haka på


Igår var det fullt ös.

Cassandra älskar verkligen att leka ute i sandlådan så det första hon vill göra på morgonen är att gå ut och leka. Bara att klä på sig och gå ut. Sen sov hon en ytterst kort tupplur då jag råkade väcka henne med juicepressen. Så vi beslöt att åka till ”Lek & Bus” i Nacka Strand så kunde Cassandra sova i bilen på vägen dit. Passade även på att åka förbi oncle Mark för att fråga om dem ville följa med. Vi kom precis under fikat så det bjöds på kaffe och hembakta kanelbullar i solen.

När Cassandra vaknat åkte vi vidare till ”Lek & Bus” och oj så Cassandra lekte och hade sig.

2014-05-30 07.35.56

2014-05-30 07.36.23

Hon sov gott hela den natten kan jag lova.

Idag följde hon med mig till jobbet. På tunnelbanan var det så klart en mamma med två barn som satte sig i sätesgruppen bredvid mig och Cassandra som var ytterst irriterande en tidig fredagsmorgon. Den äldsta dottern på kanske 10 år satt nämligen och räknade högt, dem klev på där vi klev på och hon var då på 100 något. Och hon räkna och räkna monotomt högt högt. När hon närmade sig 500 sa hennes lillebror tillslut ”men åh du har ju räknat jättelänge nu, 2 timmar!” då tyckte denna tjej att hon skulle räkna till tusen. Då fick jag faktiskt nog för jag stod verkligen inte ut med detta eviga räknande så jag sa faktiskt till henne ”snälla, om du ska räkna mer kan du göra det tyst i huvet, vi andra börjar bli rätt trötta på allt räknande”
Hennes mamma blev nog inte så glad för hon tyckte hennes dotter skulle räkna i en timme.
image

Vi delar kontor med ett annat företag som var samma företag som förut var dotterbolg men nu står på fria ben. Inget från mitt företag var där idag utan endast från andra företaget så det var helt dött i min avdelning. Blev rätt tråkigt efter ett tag men vi kunde iaf titta och sjunga till Babblarna på hög volym om och om igen.
Nu sover hon gott i vagnen helt utslagen och vi är på väg hem för att ha helg.
image

Trevlig helg alla!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jun 01, 2014 @ 08:21:02

    Trivs du bättre i lockarna nu? 🙂 Kram

    Svara

Kommentera

