lilla familjeutflykten


Denna helg har det promenerats kan jag påstå.

I lördags var det rätt tråkigt väder med lite regn, både jag och Cassandra hade hosta och ingen var på topp. Men det blev lite bilturer iaf, för det första för att Cassandra vägrade att sova lunch och då är bilen alltid bra, 3 minuter och hon somnar. Så vi hittade massa pyssel och böcker på blocket vi åkte runt och köpte så Cassandra fick sova en stund. Blev franska pyssel och en massa Max-böcker. Cassandra älskar Max potta så därför köpte vi fler Max, men hon har inte visat lika stor förtjusning i dem ännu. Får se om det kommer längre fram.

Jag har virkat två dockor till Cassandra nu

2014-05-26 18.19.30 2014-05-31 14.11.23

Blev jättenöjd med första, fast stoppade halsen med för lite stoppning så den sitter lite löst. Jag har försökt att fixa men det gick visst inte ändå, ska försöka igen och se om jag kan få till det bättre.

Andra dockan gillar jag inte alls, den blev på tok för lång med för små kläder så den kommer jag nog göra en ny av fast blir lite annorlunda. Har märkt att Cassandra föredrar de mindre dockorna så ska göra en i mer Amigurumistorlek ist.

Söndag var sol så vi åkte till Kolmården vi pratat så mycket om. Äntligen blev det av, så fort vi vaknade på morgonen började vi packa och göra oss i ordning för att åka iväg. Cassandra var så duktig hela vägen dit och gnällde bara lite mot slutet.

2014-06-01 10.42.15 IMG-20140601-WA0013

Det var första gången både jag och Cassandra var på Kolmården så maken fick vara vår guide eftersom han varit där förut. Cassandra älskade att få springa runt och titta på alla djuren, och plaska i pölar som fanns lite här och var. Men jag tror nog att hon tyckte att det bästa var att få vara inne med de små killingarna och getterna, för då fick hon både klappa och springa omkring.
2014-06-01 11.53.56

Var så roligt att se hur Cassandra tittade på hur de andra barnen klappade och sedan härmade. Hon klappade och sedan sprang hon undan lite rädd. Så himla sött!

2014-06-01 12.35.06

Vi tittade även på Delfinshowen vilket väckte delade känslor i mig och fick mig att gråta av olika anledningar. För det första var det jättefint och rätt coolt att få se delfiner i verkligheten, det var en fantastisk känsla att få dela upplevelsen med både Cassandra och min man. Men samtidigt tyckte jag synd om delfinerna och det känns helt fel att de ska behöva underhålla oss och inte få leva i det vilda som de är menade att göra. Jag har även läst om att delfiner får väldigt ont i deras öron då deras ljud studsar mellan väggarna i poolen vilket även leder till förvirring.
Det som var bra med showen var även att de hade lite utbildning om delfiner samt om hur vi människor påverkar deras miljö och liv med vårat skräp och föroreningar.

2014-06-01 12.35.162014-06-01 12.35.33

Det blev mycket promenerade, vi hade inte ens tid att sitta ner för att äta mat rädd för att vi inte skulle hinna se allt så det var verkligen på språng hela dagen. Mina fötter var helt slut efteråt så dem brände.

Vi hade en fantastisk dag med perfekt väder, det var inte för kallt och inte för varmt och vinden blåste så det fläktade så där härligt skönt.

Nu är jag även inte så vint om kroppen så det är ju ett litet extra plus från den härligt perfekta familjedagen 😀

Det blev dock en jobbig natt för mig med mycket hosta och många akuta toalettbesök som hostan ledde till. Jag såg inte alls vidare kry ut på morgonen så maken tyckte att jag skulle stanna hemma och gå till vårdcentralen för att få någon medicin för hostan då han är orolig över att jag inte kommer vara frisk när det är dags att föda. Fina omtänksamma karln ❤

Gissa vad som låg på min dator när jag kom till jobbet i morse!

2014-06-03 08.54.51

Ett rosa ugglehalsband från min fina kollega Sandra. Hon har varit i Portugal under helgen och köpte denna till mig bara så där utan någon anledning förutom att den fick henne att tänka på mig.
Jag som annars aldrig brukar få presenter bara så där, får det ju knappt när jag fyller år eller julafton. Men detta år har jag fått lite överraskningar då och då. Ett bra år, hoppas att det fortsätter så 😀

Kommentera

