inte långt kvar nu


Först vill jag så klart säga STORT GRATTIS till min fina vän som fick en underbart vacker son igår ❤ Grattis Ann och välkommen till föräldraskapet 😉 Tänk nu är du mamma, så du har längtat 😀

 

Nu har det börjat sjunka in för mig att jag faktiskt snart ska föda. BF, alltså beräknad födsel är den 26, 13 dagar kvar. De sätter vad på jobbet, några tror hon kommer innan BF andra efter. Jag har redan nu börjat få lite förvärkar, så jag själv gissar på en vecka, så där lagom till midsommar. Jag har börjat fundera över om jag borde ta med extrabyxor och trosor till jobbet utifall vattnet skulle gå då jag jobbar in i det sista. Har ingen lust att sätta mig i taxi, bil eller t-bana med blöta byxor, inte heller har jag lust att springa till en affär för att köpa nya.
2014-06-13 06.35.06
Med Cassandra tänkte jag inte ens på att vattnet kunde gå vart som, glömde helt att vattnet ens skulle gå. Som tur var gick den när jag låg inne på förlossningen, men det betyder ju inte att det kommer hända denna gång. Kände inga förvärkar vad jag kan komma ihåg heller med Cassandra så det ska bli spännande att se hur denna förlossning kommer gå.

Var hos barnmorskan igår, allt var på topp och mina värden är som en 16årings sa min barnmorska stolt, haha själv tycker jag det är konstigt att de är så dåliga med tanke på min dåliga kost just nu.

Ska bli underbart skönt med helg, sova och försöka vila så gott det går, sen ska jag även försöka övertala min man att vi ska åka till Junibacken så Cassandra kan få leka av sig.

Trevlig helg alla!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Stina
    Jun 16, 2014 @ 07:54:49

    Det är ju så otroligt spännande!
    Skriv mycket blogg nu så jag får höra vad som händer med kroppen.
    Jag är så förväntansfull och längtar så sjukt mycket till min egen förlossning att jag knarkar andras upplevelser. Jag tror att plutten kommer till helgen jag 😀

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jun 16, 2014 @ 08:07:32

      Jag känner verkligen att det är dags snart men det kan fortfarande ta ett tag. Hoppas dock på tidigare än senare då det blir jobbigare och jobbigare att röra på mig för var dag.
      Du har ju själv inte långt kvar nu så förstår att det måste vara jättespännande 😄
      Vi håller tummarna för helgen 😊

      Svara

  2. Malin
    Jun 14, 2014 @ 14:07:37

    Vad spännande att det är så nära! Jag saknar er så!

    Svara

Kommentera

