fyra veckor


image

Igår var det 1 månadersbesök hos BVC, vägning och mätning. Tycker att det är så roligt och spännande att jämföra Cassandras och Chloés växande.

image

Båda var exakt lika långa och hade samma huvudomfång men Cassandra vägde inte lika mycket som när Chloé föddes förrän hon var 1 månad. Chloé är både längre och har större huvud än Cassandra när hon var 1 månad. Ska bli spännande att se hur växandet kommer fortsätta mellan de båda. Chloé har även megfötter så undrar om hon blir lång som våra fädrar och Cassandra kort som oss. Har gjort fot- och handavtryck på Chloé nu som jag kommer visa när ramen är klar.

Medan jag och Chloé var på BVC följde Cassandra med moster Elin och Marc på lunch så dem fick lite egentid med henne.

image

Sedan tog vi tåget till Slussen för att byta till Hägerstensåsen, där mötte Sandra upp oss och tog oss till en liten park med plaskpool.
Jag är så tacksam över att jag och Elin fått tillbaka kontakten, att hon, Cassandra och Marc går bra ihop. Det underlättar så mycket att dem vill leka med henne och hjälpa mig. Mina dagar hade varit mycket tröttsammare och jobbigare utan dem. Tack hörrni!

image

image

image

image

Idag åt jag och Cassandra frukost och mellis på balkongen medan Chloé tog en tupplur.

image

Och efter det fick Cassandra hålla i Chloé för första gången.

image

image

image

Så duktig med henne och när Chloé börjar bli ledsen började Cassandra trösta. Nu är det ju bara grejen att Cassandra vill hålla hela tiden och blir jätteledsen när hon inte får, gråter och skriker min! Men det blir nog bättre.

image

image

Tänk att jag har två döttrar. Känns rätt otroligt fantastiskt och jobbigt på samma gång. Konstant trött och huvudet vill sprängas när båda gråter samtidigt. Men så kommer skratten och allt blir värt det.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jul 25, 2014 @ 14:35:52

    Kan du inte lägga upp bilder på när Cassie var i Chloés ålder? Typ sådär brevid varandra,vore så kul att få se 🙂 Kram

    Svara

Kommentera

