kolmården?


image

image

image

Igår satte vi oss 5 i bilen, Elin, jag, Cassandra, Marc och Chloé för att bila ner till Kolmården.

image

image

När vi kom fram och såg hur tom parkeringen var tänkte vi åh så skönt med lite folk. Inte konstigt, det var ju stängt just den dagen.

image

Fick ett supetips från en kvinna på en strand om att amma i bärselen. Jag var lite skeptisk men det funka superbra 😄

Som tur var, var iaf aqvariumet mittemot öppet så vi tog en tur där inne ist.

image

image
(Det är bara vatten i muggen för er som undrar)

image

Vi tittade på apor som hoppa fritt ibland oss,

image

vi tittade på ”hunden”

image

image

och ormar,

image

Vi tittade på hajar och fiskar, fåglar och massor.

image

Vi fick inte nog så vi drog till ”lek & bus” i Nacka Strand. Så skönt att det typ bara var 2 familjer till där så vi hade hela stället för oss själva.

image

image

Trots att Kolmården var stängt hade vi en toppendag och jag fick dessutom lite egentid med systerElin fram i bilen.

Jag hade dessutom lyckan som fick besök av två sköna idag.

image

Vi handlade tillsammans och gjorde sedan questbars och bara umgicks. Jag har redan abstinens efter dem och det kommer vara en tråkig vecka när Elin är i Turkland. Saknar dem redan! 💖

Åh lilla Cassandra,

image

Det enda hon patar om nu är Älin och Mack. Hon skulle sova lunch men lekte ist, när jag öppnade dörren var det första hon sa Mack Älin? På vägen hem från passgörat för Chloé

image

satt hon och sjöng Mack Älin, Mack Äliiin med melodi bak i bilen. När vi kom hem tog hon min mobil och låtsades prata med Älin och frågade hela tiden om Mack Älin. Mack bilen.
Dem är helt klart hennes favoriter.

Imorgon ska vi till andra favvisar, uncle Mark, Emmeli och kusin Ellie.

Kommentera

