hon går med vuxna steg


Jag ser det på henne, ser hur vuxen hon känner sig, hur vuxen hon tror att hon är. Härmar allt jag gör, tröstar lillasyster Chloé när hon är ledsen, pussar på fötter, händer, mun och huvud. Hon vill sitta på vuxenstol och äta och dricka som en vuxen. Hon ser hur jag sitter vid datorn när jag handarbarbetar med fötterna på bordet. Hon sätter sig framför datorn och tittar på ”the wheels go round” lutar sig tillbaka i stolen och fötterna upp på bordet.

image

Hon säger till när hon ätit färdigt, lägger besticken på tallriken och ger den till mig och ställer muggen på diskbänken. Vaggar lillasyster och tröstar.

Hon går med bestämda steg och säger åt oss att akta bilarna. Hon pussar mig på pannan och klappar mitt huvud.

Men så slår tröttheten in Ibland och hon blir ett litet barn igen.

image

Chloé, ja hon gör ljud och världens smile.

image

Rör sig som tusan också.

Idag var vi på kusin Ellies födelsedagskalas ☺

Kommentera

