döttrar


En liten flicka frågade mig här om dagen när jag ammade Chloé om det var min dotter. Trots att jag även har en dotter på snart 2 år känns ordet dotter så overkligt och avlägset. Att jag har två döttrar. Ja de är ju inte bara mina barn, mina bebisar, nej de är även mina underbart fantastiska döttrar. Jag har fått den stora äran att få ha dem i mitt liv. Deras skratt och deras gråt, deras charm och deras kladd.

image

image

image

image

Det växer och utvecklas så det knakar. Cassandra har blivit så bra att sätta ihop meningar och göra sig förstådd. Roligt dock att hon byter ut alla v, j och f till b. Vatten blir batten, jobbet blir bobbet och foten blir boten. ”Titta mamma batten, blött.” ”Det är barmt, hot mamma” ”Pappa bobbet, pappa bilen mamma” ”Puss syser boten”
Störtskön min dotter.

Sen har vi andra lilla dottern. Igår när vi shoppade kläder till Cassandra och stannade upp en stund höll jag i Chloé så hon satt på en bänk och såg mig underifrån. Guh så hon skrattade, jag har aldrig sett eller hört henne skratta så mycket. Hon är så stark och stadig, nacken håller hon upp och hon vill hellre sitta än ligga. Nyfiken och vill följa med på allt som händer.

image

Lång är hon också. Redan 60 cm, 3 cm längre än Cassandra var vid denna ålder.

image

Igår bakade jag jättegod äppelmuffins med torkade äpplen och hemmagjord äppelmos. Sockerfri så klart och gjort på havremjöl och lite kokosmjöl, toppat med vaniljkvarg.

image

Idag blev det chokladmuffins med valnötter och sockerfri choklad. Känns så skönt att jag kan låta Cassandra äta detta med gott samvete. För det är både gott och nyttigt 😋

image

Lyckades fånga Cassandra på bild just när hon dratt i backen på väg till förskolan i morse.

image

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Stina
    Sep 02, 2014 @ 15:14:04

    Här sitter jag, hormonell och tokpreggo och blir helt gråtfärdig. Så fint. Du och dina döttrar är så fina ❤

    Svara

Kommentera

