lustigtskrämmande


Idag hände något lite skrämmande på Ica efter att jag droppat av Cassandra på förskolan.

En kille kommer fram till mig och säger ”hälsa din kompis Camilla från pakistan eller vård hon nu heter och kommer ifrån att jag inte är någon boytoj, jag har känslor” innan han hann fortsätta med nästan tårar i ögonen stoppade jag honom och sa att jag inte känner någon Camilla från Pakistan  eller Iran. Bara en svensk Camilla, och henne var det inte. Han förklarade att hon hade två märken i ansiktet. Jag svarade åter att jag inte kände någon, men han vägrade tro mig. ”Du och din kille som pratar engelska bor väl på 4an 3e vånigen?” ”ja det stämmer ” han sa att han sett henne hos oss genom fönstret och att hon vinkar till honom. Jag fattade verkligen ingenting och han vägrade att tro på mig att det bara är jag, min man och våra två barn som bor ihop att det måste vara grannen intill. Men nej det var med oss hon bodde, sa att jag ljög för honom att han senast sett henne igår med röd klänning och hon vinkade till honom. Jag sa åter igen att jag inte kände henne och att han måste sett in i fel fönster, men nej det vägrade han att tro på.

Till en början tyckte jag synd om honom men jag blev mer och mer irriterad på honom. Och varför visste han så mycket om oss? Hur kan han veta att Peter bara pratar engelska? Näh riktigt läskigt började det bli och han vägrade att tro på mig, jag började känna mig riktigt obekväm och lite hotad.

Tillslut började tackochlov Chloé gråta, jag sa argt till honom ”varför skulle jag ljuga?! Om jag kände henne skulle jag ha hälsat” han gav sig tillslut men jag såg på honom att han fortfarande vägrade att tro på mig.

Riktigt lustigt och skrämmande var det och ja varför och hur vet han så mycket om oss?

Är det ett spöke han ser hos oss eller är det faktiskt bara grannen? Han trodde ju att jag skämtade med honom och att hon var vår inneboende. Har han sett henne tillsammans med oss i samma rum? Jag skulle ha frågat det.

Lite rädd blev jag ändå.

image

Cassandra valde kläder helt själv denna morgon och låg och posa som en modell 😍

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Sep 08, 2014 @ 14:45:10

    Men gud! Det låter som en psykiskt instabil man.. Var på er vakt alltså, om han vet så mycket om er. Du vet inte vart han själv bor? Träffar du honom igen så undvik, jag skulle prata med hyresvärden om detta händer igen. Förklara att ni känner er iakttagna. Usch hoppas ni slipper honom framöver. Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 08, 2014 @ 15:01:47

      Tror han bor i huset mitt emot. Stötte på honom vid tunnelbanan två dagar efter och han totalignorerade mig så det var skönt det iaf.

      Han verkar ju inte ens ha pratat med den här tjejen.

      Kram

      Svara

  2. Stina
    Sep 04, 2014 @ 07:03:34

    Usch vad obehagligt. Förhoppningsvis är det bsra hos grannen han sett eller så har han kanske sett något som inte stämmer.

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 04, 2014 @ 08:19:49

      Läskigt också att han ändå suttit och spanat in i vår lägenhet. Visst brukar jag titta in i grannarnas fönster en sväng när jag står i köket. Men han verkar ha lite för bra koll på vilka vi är 😕

      Svara

Kommentera

