bakrus


Jag har nu kommit in i bakmood. Speciellt muffins av olika slag, då det är lätt att frysa in i portioner.

image

Jordgubbsmuffins, men tyckte det fattades något, ja valnötter. Ska testa det idag.

image

Chokadmuffins med sockerfria chokladbitar och nötter.

image

Mumma äppelmuffins med torkade äppelbitar med vaniljkvarg som topping. Den blev godast än så länge.

image

Och det blev zuchini och havrefrallor till frukost idag med sallad, minikeso och kokt ägg.

Det bästa som hänt denna vecka är när syrran äntligen kom hem från Turkland och hälsade på oss.

image

Vi åt frukost tillsammans och hade systermys och barnmys. Cassandra har pratat så mycket om moster Älin och var så exalterad.

image

Ok Cassandra grät lite över att Marc inte kunde komma. Sen grät hon när hon vaknade och Elin åkt hem.
Oj så fina presenter vi fick, började nästan gråta för att jag blev så rörd och fick massa gåshud. Barnen fick klänningar, skor, halskedjor och mer kläder. Cassandra älskar dem blinkande skorna.

image

image

image

Det är riktigt nice att vi har samma smak. Exakt såna här skor jag önskat att min dotter ska få gå runt i.

Inte bara satte hon barnens presenter som en spikrak spik. Innan hon åkte frågade hon mig vad jag önskade mig från Turkiet. Jag sa till henne att bara köpa något som fick henne att tänka på mig, ingen press inga måsten. Det är ju ändå dem bästa presenterna för det visar hur personen ser dig och känner dig.

image

De små ringarna är precis vad jag velat ha utan att egentligen tänkt på det. Uggelringen fick mig att smålta, jag har gått och längtat efter en och har funderat vart jag skulle kunna hitta en sån. Syrran och kan hon.

image

Hon hann även med att måla mina naglar. Haha känner mig

som en riktig uggelnörd nu. Och ni vet väl att det egentligen inte är riktiga öron på ugglor utan det är bara toffsar som ser ut som det. Dem har bara små hål som öron som inte syns.

image

Det har även hunnits med en hel del virkande denna vecka då jag faktiskt inte träffat någon under dagarna. Blev klar med min virkade spetsduk. Ser jättefint ut på köksbordet med den.

image

Jag tog äntligen tag i att virka kläder till alla youhurthinkar jag samlat på mig så första blev en korg till Cassandra som hon faktiskt tacksamt leker med.

image

Sen blev det en liten korg till badrummet för Cassandras hårsnoddar och klips.

image

Och nu gör jag blomkurkor av resten inför våren. Vet att det är långt kvar men då är dem iaf färdiga för frön.

image

Det är vad som hänt denna vecka och imorgon blir det häng med Mark, Ellie  Emmeli och hennes familj och kanske lite ”Lek & Bus”

Puss på er!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Sep 08, 2014 @ 14:49:06

    Allt ser så gott ut! Spec frallorna,du vill inte lägga ut receptet? 😉 Kramis

    Svara

  2. Malin
    Sep 07, 2014 @ 10:18:01

    Vad fin duken blev, du är så bra!

    Kul med presenterna och framför allt sällskapet från Elin. Blir så glad att läsa om er 🙂

    Jag saknar er och hoppas verkligen att jag får ledigt snart!

    Svara

Kommentera

