spenderat


Oj vad jag har spenderat på mig själv två dagar i rad nu.

Igår gick jag basurk på fyndiq.se med massor av nagelsmycken och verktyg. Jag är helt besatt av att fixa naglarna. Hade en sådan period i gymnasiet när jag målade allt möjligt på naglarna och lika roligt är det att måla vänners. Så för er som vågar använda depends gellack är det bara att komma hit.

image

För övrigt så har jag fått höra att depend ska lansera ut nytt gellack med ny formula, frågan är bara när. Snart hoppas jag för jag vill ha svart och neonrosa, plus en massa mer så klart.

Nu sitter jag mest och surfar runt på olika naglar för att få inspo. Det jobbiga är ju bara att så fort jag målat nytt dröjer det inte länge förrän jag vill testa något annat. Speciellt också nu när jag köpt massa nya ringar. Håller på att virka en liten korg till ringarna.

Så fort mina paket kommer med nagelfolie, tejp, penslar osv blir det något nytt på naglarna. Frågan är ju bara vad? Förslag?

Idag satte jag även in en kopparspiral så det firades med klädshopping och gisseness vad det blev kläder. Har inte köpt så mycket till mig själv på länge och galet dyrt blev det också. Är det så det är när man köper mer än 3 plagg i vuxenstorlek?

image

3 av plaggen.
Målet just nu är att hitta sköna men snygga kläder att gå i hemma. Vill kunna och behöver ha bekvämare kläder nu när jag mesta delen av min tid spenderar i hemmet men vill ändå se ok ut när jag väl går ut. Om så bara till affären.
Köpte även 2 klänningar till och en zebrarandig tröja. Och här kommer nu min fråga. Är det ok att blanda zebra med leopard? Kan jag garantera zebratröja till leopardbyxor eller blir det bara för mycket?

Hur många ugglor kan man ha på sig innan det blir en överdrift?

image

image

image

image

image

image

image

Varför har ugglor och leopardmönster blivit så himla populärt? Tänk så mycket man ändå påvärkas av mode och vad som är inne för om man ser något tillräckligt länge börjar man tillslut gilla det.

Jag vill helt enkelt ha fler ugglor. Men hur många kan jag bära på samtidigt? Jag måste nog tillbaka till smyckesbutiken i Farsta för att köpa fler :} 😁

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Sep 24, 2014 @ 12:37:16

    Vilka härliga bilder! Och snygga ugglor. Du är duktig du, önskar jag vore lika händig.
    En sak som jag bara måste fråga, (kanske lite intimt du måste inte svara) men gör det ont att sätta in spiral? Min vän som har barn (om du minns) är desperat efter något preventivmedel men vill inte äta p-piller. Vore jättesnällt om du ville svara på detta 🙂 Stor kram från Anna och Minna (som fick barn nästan samtidigt som dig)

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 24, 2014 @ 12:52:18

      Det gör lite ont just när den sätts in men inte mer än en jättesnabb mensvärk i 3 sekunder. Jag rekommenderar verkligen spiral. Jag har kopparspiral just för att slippa blandat in massa hormoner, det är även gratis på de flesta ställen och håller i 5 år. Det gör även mindre ont att sätta in den efter att man fått barn då livmodern är lite mer öppen. Säg till om ni har fler frågor. Kram

      Svara

  2. Stina
    Sep 24, 2014 @ 09:10:14

    Innan jag kläckte så var jag helt besatt av att måla naglarna jag med. Inte helt så komplicrat och fint som du gör men ett fint lack på mina långa naglar gjorde massor. Nu klippte jag av dom och har inte målat sedan Hedvig kom. Tycker nog att det år lite läskigt med alla kemikalier och är rädd att jag ska riva henne. Men oj vad jag saknar mina fina naglar.
    Det där med att blanda mönster har jag passat mig för innan men nu börjar jag våga mer. Så jag tycker absolut att du kan ha både leopard och zebramönstrat. Det är ju skitsnyggt så det gäller bara att våga!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Sep 24, 2014 @ 09:35:13

      Jag var lika med Cassandra gällande naglarna, klippte även av mig håret. Men det är litw annorlunda med andra. Har väl hittat tekniken med att inte riva. Fast håller mig till relativt korta naglar. När det kommer till kemikalier oroar jag mig inte för. Jag målar inte naglarna i samma rum pga lukt. Sen när de väl är målade stoppar jag inte fingrarna i hennes mun. Kemikalier får hon i sig ändå från allt runt om kring som inte går att undgå.

      Det är svårt med naglarna första månaden, men ju äldre hon blir ju lättare ☺

      Såg nu på mina strumpor att det är blandat med zebra och leopard så ska nog våga med resten 😉
      Tack! 😘

      Svara

      • Stina
        Sep 24, 2014 @ 11:19:47

        Ja alltså. Nojjorna man har… helt obefogat oftast. Har skrattat åt mig själv ett par gånger :p
        Hedvigs naglar är det största problemet. På bb sa dom att dom ska rivas eller filas men det är i stort sett omöjligt. Blev förresten nyfiken på klänningarna du köpt!
        Kram!

      • Klok utan Brillor
        Sep 24, 2014 @ 11:29:01

        Det är jättesvårt med både bebis naglar och barns. Alltid en fajt att klippa både Cassandras och Chloés. Jag har testat att både riva och fila men det gjorde bara naglarna värre så nu klipper jag dem. Har en barnsax så spetsen är trubbig. Lättast är att klippa när hon sover. Lite läskigt först då jag alltid var så nervös över att klippa i huden men gäller att komma över den tröskeln ☺

      • Klok utan Brillor
        Sep 24, 2014 @ 11:29:10

        Kram!

Kommentera

