sund vs osund


Det går sakta men stadigt neråt. Snart är jag tillbaka där jag startade innan jag blev gravid med Chloé. Sen är det bara ca 7 kg kvar till målet. Ska bli skönt att kunna ha mina gamla jeans igen och inte bara mjukisbyxor och kunna ha klänningar utan att magen hänger ner.

Känns som att jag äntligen börjat komma igång med träningen också. Tränade både i torsdags och igår och har lust att dra till gymmet idag också,  köra armar och rygg.

image

Och vet ni, på helgerna svullar jag godis och gott, medan jag på vardagarna håller mig borta från socker och kolhydrater och det verkar ju funka bra 😄

Jag har en väldigt osund relation till mat annars. Vet inte varför det är så då jag är uppväxt med hemmagjord mat och inte kan minnas att jag smååt speciellt mycket och godis på vardagar. Det ät allt eller inget. Antingen är jag onyttig och äter skit varje dag eller så är jag jättenyttig och äter inget sött alls. Men nu känns det faktiskt bättre än på länge. Jag kan som sagt hålla mig borta från onyttigt under vardagar och njuta på helgen, det är inte allt eller inget längre, sen är det klart att det vore bra om jag inte åt onyttigt varje helg 😘

Kommentera

