otrygg


Jag är ute och går med Chloé när han smyger sig fram till mig och trycket något vast mot min rygg, en kniv kanske, och hotar med att göra illa mig och mitt barn om jag inte låter honom följa med upp till vår lägenhet så han kan bevisa att hon visst bor hos oss. Denna mystiska kvinna ingen tycks veta vem det är, inte ens han. Rädd för framförallt min dotters liv gör jag som han kräver och släpper in honom o trapphuset, åker upp i hissen och öppnar dörren till lägenheten, hela tiden med kniven mot ryggen och orden i örat ”sluta ljug för mig, hon bor visst hos er” ”jävla psychos, ni gömmer min flickvän” jag vågar knappt andas och får inte fram ett ljud.

Så fort nyckeln vrids om i dörren släpper trycket mot ryggen, han slänger upp dörren och rusar in för att leta efter kvinnan. Rum efter rum genomsöker han frenetiskt medan han skriker och ropar frågandes vart hon gömmer sig. Chloé börjar gråta och jag plockar upp henne i min famn och försöker trösta henne, min fyra månaders bebis.

Det här är mardrömmen jag har börjat drömma efter att killen som kom fram till mig på Ica för lite mer än 2 månader sedan kastade sten på vårat fönster i lördagskväll och skrek att vi gömmer hans flickvän i vår lägenhet och ville att min man skulle komma ner så han kunde ”fuck you up!” och kastade sten mot min man när han sa att han skulle ringa polisen.

Det hela har blivit polisanmält och jag fick även veta när jag pratade med vaktmästaren måndagmorgon att denna kille kommit fram till honom och börjat ställa frågor om oss och denna kvinna. Vaktmästaren sa till honom att det är en barnfamilj och att det inte finns någon sådan kvinna. Men han trodde uppenbarligen inte på honom heller.

Utredningen är i full gång och prioriterad då denna kille bor i porten mittemot.

Så ja där har ni lite uppdatering om mitt händelserika liv ;)😒

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Okt 27, 2014 @ 13:29:20

    Men shit, ni måste jö flytta… Jag trodde att det första du skrev hade hänt! Blev så rädd. Kan ni inte få en annan lägenhet?

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Okt 27, 2014 @ 13:39:56

      Inte så lätt att bara flytta. Vi får se vad som händer framöver, polisen tar detta rätt allvarligt så det är ju bra det iaf.

      Blir först och främst han som blir vräkt. Skulle han fortfarande trakassera oss då får vi börja fundera på att flytta Anna.

      Svara

  2. linn
    Okt 23, 2014 @ 19:58:18

    Flytta hit så slipper ni!! 🙂

    Svara

Kommentera

