en sak händer sällan ensam


Alltså vad är detta! Var händer detta mig just nu? Är det någon karma som vill balansera upp all tur jag haft med otur?

Efter händelsen med den där mannen har vi alltid persiennerna nerdragna, men igår när jag skulle laga mat kände jag att jag faktiskt ville ha lite ljus i lägenheten då jag var på bra humör, spelade musik och hade min vän Camilla över som underhöll Cassandra så jag kunde laga mat i lugn och ro.

Men så mycket lugn och ro blev det inte då det slutade med polissamtal. Jag höll på att pissa på mig av rädsla.

Jag tyckte jag såg något rött stråla in i köket men det försvann lika fort som det kom så jag ryckte på axlarna och tänkte att det var en reflektion från utsidan. Så jag fortsätter att laga mat och dansa till musiken. Tills Camilla kom in i köket och sa att det är laser som pekade mot mig. Jag rusade ut ur köket med dunkande hjärta i halsen och hela kroppen skakade. Sedan kröp jag till fönstret och drog net persiennerna och ringde polisen med gråten i halsen. Att jag inte ens ska kunna ha persiennerna öppna en liten stund utan att något ska hända. Jag känner mig fruktansvärt utsatta och personen som gjorde det i huset mittemot skrattade nog som tusan åt min reaktion utan någon som helst aning om vad som hänt mig tidigare.

Nej jag tror inte det är mannen som gjorde det då det kom från huset bredvid honom. Skulle vara om han har någon kompis som bor där och han var där.

Det blev trots en trevlig kväll med familjemiddag och Camilla. Cassandra satt så sött i hennes knä 😘

Kommentera

