slag i ryggen


Jahopp.
Skulle tillbaka till jobbet i januari för att jobba tre månader och sen vara mammaledig igen till september.

Blev inkallad på möte idag med nya chefen, trodde vi skulle prata om arbetsuppgifter osv men ist blev jag uppsagd pga arbetsbrist, alltså att min tjänst inte längre behövs då företaget som köpte oss tog över alla mina arbetsuppgifter.

Det intressanta med det hela dock är att min vikarie ska vara kvar till juni men jag får inte komma tillbaka i januari.

Någon som kan mina rättigheter? Vad säger ni?

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 27, 2014 @ 12:07:42

    Prata med facket! Tror inte man får bli uppsagd under föräldraledighet. Dom har skyldighet att hitta något annat till dig om det är arbetsbrist. Typ en annan tjänst inom företaget. Sen ska väl personalen få följa med om dom blir uppköpta?

    Svara

  2. Stina
    Nov 27, 2014 @ 10:43:53

    Läs igenom kontraktet noga. Där kan du lätt se om något brister.

    Svara

Kommentera

