3e advent


Så kom den, den mysigaste advent i mitt vuxna liv.

Så länge jag har längtat och väntat på att få göra något tillsammans med både min familj och min mans familj. Att kunna ha middagar tillsammans osv. Visst, vi var alla tillsammans på Cassandras kalas, men det var inte riktigt samma sak. För då var det endast fokus på Cassandra, nu var det fokus på oss alla tillsammans.

Och advent blev så där mysig och härligt som den kan bli när några kära samlas tillsammans och bakar, lagar mat, leker med barnen och bara umågs.
 
image
Vi bakade saffransbullar med mandelmassa,
image

pepparkakor och Elin gjorde världens godaste pizza.
image
Vi var mycket gladare än vad vi ser ut att vara på bilden, haha, alla var väl koncentrerade på att äta den goda pizzan med fröbotten. T.o.m min kräsna man gillade den och åt flera bitar.
IMGP7397 IMGP7404 IMGP7415 IMGP7441 IMGP7451 IMGP7466 IMGP7470
 
Då jag inte är den bästa på att planera saker resulterade det i att vi fick springa till affären flera gånger. Först gick vi dit tillsammans, sen gick jag dit själv, sen gick Marc och Cassandra och till sist gick Elin, Marc och Chloé.
IMGP7346 IMGP7361 IMGP7377 IMGP7387
Ja ni för ursäkta att det mestadels är bilder på Elin, Marc och barnen, men mannens familj kom mycket senare då det hade blivit lite missförstånd med tiden, eller snarare ingen tid hade sagts och tråkigt nog tog batteriet på kameran slut lagom tills dem kom :/ Och mannen min gillar inte att vara med på bild så speciellt mycket.
image
image
image Trots att Elin var helt slut mot kvällen satte hon ihop det fantastiska pepparkakashuset hon förberedde innan.
Vi klädde även granen, drack glögg, åt bullar och kakor och bara mös hela dagen.
image
Kvällen avslutades helt perfekt med att alla satte/la sig i soffan, på golv och på säcken helt utslagna och gåde vuxna och barn deckade utmattade till den tecknade julfilmen ”Arthur Christmas”.
image
Precis en sådan dag jag har önskat mig så länge, som jag en tid började tappa hoppet om. Men så inte egentligen så plötsligt då det har jobbats fram men på ett sätt plötligt så händer det ändå.

Jag har fyllts med så mycket lycka och kärlek från den dagen och det kändes som att vi firade jul som jag hoppas att vi något år kommer alla göra tillsammans.

Men på lördag kör vi minijulsfrukost tillsammans iaf ❤

Kommentera

