likasinnade


Jag är så glad att jag vågade göra det en tid tillbaka. Att jag vågade ta steget att fråga en dag.

Jag pratar om en ny vänskap. Jag stötte på henne på morgonen, jag stötte på henne på eftermiddagen. Hennes son går i Cassandras grupp och hon har en bebis som är en månad yngre än Chloé. En dag frågade jag om hon ville följa med till öppna förskolan. Jag är så glad att jag frågade, nu hittar vi på saker rätt ofta, tar promenader, dricker kaffe, äter nyttigt, pratar träning och bara pratar och pratat och hänger och leker med våra bebisar.

Det är så skönt, vi är så likasinnade, haha t.o.m bådas mammor är från Polen (vad är oddsen), vi gillar samma mat och vill hålla oss åt det nyttiga vilket underlättar så mycket när vi fikar hos varandra.

Idag tog vi en lååång promenad. 2 timmar blev det med affärbesök och sedan bjöds hon hem till mig på lunch
Salade Niçoise Redux

image

Är så härligt att ha någon att umgås med ibland under dagarna och ännu roligare är det att våra barn går så bra ihop och älskar att komma hem till varandra. Känns så skönt att hon har fått en kamrat som hon leker med även efter skolan och får liten annan miljö från hemmet.

Så till er alla där ute. Våga ta steget att lära känna någon. Det kan vara någon ni klickar med direkt, någon som det kan ta lite längre tid med eller någon ni upptäcker ni inte alls funkar med.
MEN VÅGA 😄

Kommentera

