det värsta


Känner mig som världens sämsta mamma.

Igår åkte vi in till barnakuten med båda barnen.

Min man sa till mig i dagar att Cassandra behövde åka in då hon hade sådan hög feber så länge men korkade jag bara viftade bort det och sa att alla barn har feber och är sjuk nu.

Men igår låg hon helt utslagen i vår säng med utslag över hela kroppen med feber och ingen mat på 5 dagar. Vi fick tid hos vårdcentralen men efter att ha gått dit och bett om hembesök ist för att behöva släpa dit stackarn sa de att det var bättre att åka in till akuten.

image

De passade då även på att kolla Chloés utslag och skrev ut salva till hennes torra fläckar och torra hud.

Cassandra var det dock värre med. Stackarn har öroninflammation i båda öronen med spräckta trummhinnor.

image

Om jag bara hade lyssnat på maken från början och åkt in. Då hade hon fått hjälp tidigare och sluppit denna smärta.  Känner mig som en så värdelöst dålig mamma just nu som utsatte mitt barn för detta.

Nu får hon antibiotika och har börjat äta lite iaf. Just nu får hon äta vad hon vill om det så är glass, godis och chips till frukost, lunch och middag. Så länge hon får i sig något är vi glada och hurrar. Och efter 5 dagars tystnad har hon äntligen börjat prata och bli sig själv mer och mer.

Kommentera

