inte vad jag väntat mig


Ett långt inlägg försvann när den höll på att publiceras. Urk!

Jag trodde måtten skulle vara mina vänner efter en halv veckas födelsedagsfirande men nej då det var vågen som har min vän när jag vägde mig efter första veckans nya utmaning. Alla cm förutom armarna låg på plus, men jag är glad att armarna ändå var minus då det inte är lika tight med tröjorna längre och jag kan ha min tröja i storlek s och kunna böja armarna.
image
Kände mig dock uppblåst så helt förvånad var jag ändå inte.

Nu väger jag lika mycket som jag gjorde för några år sedan efter att ha kört en soppdiet i 6 1/2 vecka. Visserligen gick jag ner 15kg under de veckorna och jag gick inte upp allt för mycket efter, men efter ett tag kom gamla livsstilen tillbaka och kilona började läggas på 10kg. Det var tuffa veckor på 500 kcal om dagen och inte ens tuggummi fick tuggas. Nu satsar jag på något långsiktigt, med en hälsosam kost och med en stadig viktnedgång och träning för en starkare kropp.

Jag får dessutom äta mat, ris, pasta, potatis och bröd ingår i kosten så länge det är fullkorn. Här kommer lite bilder på maten jag ätit de senaste två veckorna. Jag svälter inte!

Frukost

image
Lyxig, fräsch och helt underbar French Toast med färska hallon, keso och honung med stekt ägg.

image
Quinoapudding med banan, pecannötter och honung.

image
Pizzafrukost med rostad rågbröd, mosad avokado, stekt ägg, kalkonbacon och cherry tomater toppat med hackad salladslök och riven parmesan.

image
Cinnafitbun med banan och kanel toppat med sockerfri hallonkvarg serverat med skivade jordgubbar.

Lunch
image
Rostad sötpotatis, quinoa, ungsbakad lax med kvarg och gräslök.

image
Grekisk sallad med fullkornspasta, gurka, cherry tomater, kalamata oliver, spenat, dressing och fetaost med ungsbakad lax (supergott med kyckling).

image
Asiatisk nudelsallad med bönpasta, stekt paprika, grönkål och brysselkål med dressing och lax (supergott med kyckling).

image
I heart greens salad med babyspenat, sparris, bönpasta, kokt ägg, stekt bacon och jättegod dressing.

Middag
image
Capresa mummamacka med portobello svamp, tomat, ägg, mozzarella

image
Tater toppers med ungsbakad sötpotatis, ångkokt broccoli, minikycklingbörgare, rostad morot, parmesan, en klick kvarg och hackad salladslök med några äppelskivor.

image
Overstuffed kalesadillas med fullkornstortilla, grönkål, sharlottenlök, paprika, morötter, kalkonskinka, mozzarella, fetaost och jalapenos serverat med lättstekt strimlad zucchini, hemmagjord marinarasås och mosad avokado.

Mellanmål
image
Banan- och kanelmuffins med vaniljkvarg.

image
Fryst mandarin med smält mörk choklad.

image
Choklad- och laktrismuffin med citronkvarg.

image
Chokladkaka med kakao- och kokoskräm.

Jag får äta så gott 😍

Och vet ni jag orkar så mycket mer nu. Jag kan göra armhävningar på tå 10×2, jag kan göra plankan 80s, väggsitt 70s. Förut kunde jag inte ens göra 1 armhävning på tå, plankan knappt 20s och väggsitt 30s.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sandra
    Feb 20, 2015 @ 21:03:03

    Altså guuuuud vad duktig du är!! Allt så otroligt gott och nyttigt ut!

    Kanske ska bjuda in mig på en middag snart haha mums!

    Kram ❤

    Svara

Kommentera

