premiär


Igår fick Cassandra ledigt från skolan och så åkte vi till Äventyrsbadet i Husby och badade ist. Frågade upptagna syrran om hon ville med och sa att vi skulle bada max 2 timmar. Haha ja kanske om jag hade kollat rätt öppettid för när vi kom dit runt 12 visade det sig att poolen inte öppna förrän 14 just den dagen. Så vi drog iväg på Max och är lunch undertiden och vet ni, jag var inte en sugen på hamburgare eller strips (kanske efter bilden en vän lagt upp på hennes blogg) så jag beställde gladerligen en rätt torr och tråkig sallad med grillad kyckling. Beställde dock en liten hallonpaj men kände efter knappt halva att jag inte ville ha mer. Så lite framsteg.

Det blev premiärbad i pool för kära Chloé och jag var/är grymt imponerad på henne. Som fisken i vattnet dök hon, sparkade med armar och ben och verkligen älskade det. Precis som storasyster, ja henne var det inte lätt att få upp ur badet så hon och maken stannade kvar och badade medan jag och syrran duschade Chloé och matade.
image
Hon somna med detsamma.
image
Och jag vet inte hur jag lyckades men maken och syrran klaga på att jag simma för nära ytan när jag simma under, så jag simmade längre ner vilket resulterade i att jag skrapade upp båda händerna längst poolens botten.

Vi kom inte hem förrän vid 18 så haha ja inte ens nära 2 timmar blev det. Hoppas syrran inte hamna allt för långt bak med schemat.

Igår testade jag även en mellis jag sett folk äta här och där som jag varit väldigt tveksam till men oj så gott det är.

Rullad fullkorns tortilla med jordnötssmör, honung och banan. Cassandra fick ena halvan och den slank ner kan jag lova 😋

Åh Cassandra gjorde riktig premiär igår också. Hon drog plötsligt av sig blöjan och sprang in på badrummet och stängde dörren. Där innefrån hörde vi henne plötsligt fnittra och ut kom hon sedan med pottan i handen och visade att hon lyckats kissa där i 😍

Kommentera

