kämpa på för hela slanten


Först och främst. STORT GRATTIS! Till min vän som gått i målinjen efter att ha kämpat så otroligt bra och starkt. Det är hon som motiverar mig mest, får mig att vilja kämpa och ger mig massor av tips.

Jag höll på att ge upp lite ett tag, föll tillbaka till hetsät och ett evigt sug efter mat eller bara något att stoppa i mig. Min mage har känts uppblåst och min kropp har mått skit när jag tagit sidovägar.

Idag körde jag en detoxdag med 3 detoxdrycker, vatten och 2 koppar kaffe.

image

Jag mår så mycket bättre efter denna detoxdag, magen är inte uppblåst och jag har verkligen inget sug överhuvudtaget att äta något.

image

Frukost blev en riktigt god detoxsmoothie med 2 jordgubbar, 1/2 grapefrukt, 1/2 banan, 1/2 apelsin, 1/4 avokado och 1 msk honung. Riktigt gott 😋

image

Älskar känslan av att vara nöjd efter träningen när det inte kändes på topp innan.

Lunchen drack jag på språng då vi åkte till Hagaparken för att titta på äckliga fjärilar, men Cassandra och Chloé tyckte det var roligt vilket var syftet.

image

Någon som vet om man kan köra grönkål och spenat genom en sån här juicemaskin? Jag testade idag men tyckte inte det gick så bra så slutade med att jag mixa allt i en blender och det blev rätt äckligt tyvärr.
3 selleri, 2 blad krönkål, 1 dl spenat, 1 dl persilja, 1 liten gurka och 1 grönt äpple.

Men middagen blev iaf riktigt god med 3 simpla ingredienser

image

2 grapefrukter, 5 morötter och 2,5 cm. Ingefära.

Citronvatten, vatten, varmt vatten med citron och ingefära resten av dagen och ja mitt måste av kaffe.

Imorgon kör jag första utmaningen igen. Alltså 28jumpstart då det var mycket mer förberedelser vilket gör att jag inte behöver lägga ner lika mycket tid på min mat då det redan är förberett. Jag har även lärt mig av min kämpevän som gick i mål att hålla det simpelt så slipper jag stå i köket hela dagen. Och jag kan ju faktiskt också preppa deras mat, frysa in i påsar osv.

Idag fick barnen köttbullar med potatismos och morötter och det tog ju inte alls lång tid att laga och båda sluka i sig. Blir mer tid till barnen också.

image

Chloé gillar att äta sin mat själv nu så det blir till att laga dubbelt till henne då hälften åker i golvet 😉
Chloés framtänder där uppe har även börjat titta fram och så går hon med hennes vagn som stöd.

image

image

Jag lyckas även lura Cassandra att hon äter glass fast det egentligen bara är kvarg mixat med frusna bär och honung (jo vet luggen blev lite kort i ett försök att klippa den men nu behöver den iaf inte klippas på ett bra tag)

Kommentera

