inlägget låg och sov


Dagarna flyger sin kos. Makens semester är över och allt är som vanligt igen. Chloé är fortfarande lite snorig och hostig men inte alls så illa som förut. Cassandra är ett litet charmtroll som börjat säga att hon älskar mig. Åhh det får mitt hjärta att smälta tusen gånger om.

Barnen har börjat sova bättre på nätterna. Största problemet nu är att Cassandra kissar igenom blöjan nästan varje morgon eller natt.

image

Jag och Chloé tog en tur in till staden igår och träffade Ann och lilla Leon. Tog en promenad och en kaffe, sen var det dags att åka för att hämta Cassandra.

Jag har äntligen fått till ett bra matsystem. Att förbereda gör verkligen stor skillnad. Och att gör middagslådor till mig underlättar som tusan. Har även börjat förbereda barnens mat under dagen med att skära upp, tina och lägga i formar så är det bara att tillaga när det väl är dags. Och ja för mig är det bara att ta fram matlådan så kan vi alla äta utan att jag behöver stressa. Idag ska jag förbereda biffar som jag sedan bara kan steka och potatismos och grönsaker. Ska se om jag hittar något mumsigt biffrecept.

Förra veckans frukost

image

Äggmuffins med sötpotatischips, 3 satser, 3 dagars frukost, snabbt och enkelt. Fast sötpotatisen skär jag bara upp så är det bara att skicka in dem i ugnen på morgonen så det blir färska goda chips varje morgon.

image

Stekt ägg med kalkonbacon, spenat lök och vitlek med älskade polenta och cheddarost. Med denna frukost har jag förberett med att skära upp lök och riva osten så är det bara att steka.

Förra veckans lunch

image

Älskar denna lunch med lax, ruccula, sötpotatis, rödbetor, mozzarella och karameliserade valnötter med balsamico kräm. MUMMA!

image

Second date sandwich med massor av grönsaker.

Bilder på middagarna har det inte blivit av då jag varit upptagen med att mata barnen.

Woldpress strulat så det går inte lägga upp alla bilder.

Kommentera

