kom igen let’s go


Imorgon fyller min lilla sötnöt 1 år

image

plus att jag ska på en 1 1/2 timmes intervju och lunch med syrran,  så jag håller tummarna på att det blir en  turdag 🙏

image

Jag har varit dålig på att gymma senaste veckorna och kilona stiger så nu har jag börjat med ny rutin. Varje morgon efter förskoledropp tar jag och Chloé långpromenad (så här glad är hon över det) så försöker jag föra lite armar och ben i någon park samtidigt som hon får gunga och leka av sig lite.

image

Igår var hon lite gladare då promenaden blev kortare och idag haha ja då joggade och power walkade vi i regnet i nästan 4 timmar

image

Blev ett litet stopp i Bandhagens lekparks lekrum och så köpte jag tights och wopa trosor till Cassandra för hon har äntligen lärt sig att använda pottan så hemma är hon blöjfri. Fast trosor och byxor förvirrar henne lite då hon tror hon har blöja efter ett tag. Men det är bara en vanesak och jag får helt enkelt se till att påminna henne att hon har trosor och inte blöja när jag frågar om hon behöver kissa.

Hon blir lika stolt varje gång det kommer nr 1 eller 2 i pottan och vi har t.o.m skapat en speciellt kissa i pottan sång och dans. Haha sötnöten. Och artig är hon, ”mamma har köpt trosor till dig” ”tack så mycke mamma” älskar hennes tack så mycket, pussar på min hand när vi håller hand, massagen hon ger mig, när hon klappar mig på axeln och säger ”fölåt mamma” när hon gjort något dumt eller gjort mig illa, och när hon lägger huvudet på sidan, blinkar med ögonen och säger ”please mamma” ja då kan jag ju bara inte säga nej. Oj oj oj det är så mycket nu med min tös. Hon har blivit så stor och pratar i långa meningar med stora ord. Mitt hjärta

image

Som dessutom slår sig hela hela tiden

image

Kommentera

