arbetslöshet


Tänkte att jag skulle skriva lite om det här med att vara arbetslös och att det sägs att det är så svårt att få jobb.

Jo visst det är klart att det är svårare på vissa ställen än andra. Jag vet även med egen erfarenhet att ju längre man går arbetslös ju jobbigare blir det att söka jobb vilket leder till massutskick och då blir det större risk att inte ens få komma på intervju vilket leder till att det blir svårare att få jobb.

Men det är inte omöjligt och det behövs inte alltid en utbildning.

image

Jag är en nybliven tvåbarnsmamma med teater som utbildning. Gissa vad jag jobbar som idag! Ekonomiassiatent! Jag har noll utbildning i det, jag har precis varit mammaledig i över ett år och jag har endast en kort erfarenhet inom området. Trots alla odds emot mig har jag fått jobb som ekonomiassiatent. Jag har lyckats klättra upp för stegen från receptionist till kontorsassistent till ekonomiassistent.

image

Med detta inlägg vill jag bara säga till alla där ute som inte har ett jobb eller jobbet de inte vill ha, att det är inte omöjligt det gäller bara att inte ge upp. Skriv om CV:t med  jämna mellanrum. Kolla vad de skriver i annonserna och forma ditt CV utefter vad de söker.
När du kommer på intervju klä dig anpassat till tjänsten du söker, var glad och positiv.
Det är även viktigare än man tror att läsa på lite om företaget man ska på intervju hos!

Ibland får man även nöja sig med skitjobb och skitlön för att komma dit man tillslut vill vara. Man måste bara starta någonstans, komma ut i arbetsmarknaden och jobba uppåt.

image

Det finns ett jobb där ute för dig med!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sara
    Sep 09, 2015 @ 20:41:36

    ✨😚

    Svara

  2. linn
    Sep 09, 2015 @ 15:35:32

    Bra inställning Vännen! Bara med den inställningen du har så kommer man långt 🙂

    Svara

Kommentera

