aktiv helg


I fredags ”sprang” jag mitt första lopp. The Color Run Night. Det var inget vanligt lopp utan det var ett mycket roligare lopp. Ett lopp fyllt med färg och musik. Jag och en vän sprang tillsammans, haha ja eller jag joggade och hon gick efter ett tag men hon gick så pass fort att det passade utmärkt till mitt jogging tempo.
image
Blev bara lite besviken över att loppet skulle vara 5 km men i själva verket var det bara 4 km. När jag har varit ute och joggat själv har jag blivit trött väldigt fort men denna runda kändes inte alls speciellt långt. Kanske för att jag koncentrerade mig på att umgås med min vän mer än på själva loppet.
image
image
Det var ett väldigt roligt lopp med väldigt många deltagare och vi släpptes i väg i gruppen med nedräkning och dansare vid sidan av. Underbart! Nästa år blir med en större grupp och kanske mer utsmyckning.
image
image
I lördags åkte vi till Enköping för att kolla på min svåger när han spelade Rugby mot Polen. Det började bra men tyvärr förlorade Sverige efter misstag efter misstag. Men Cassandra lekte fint med hennes kompis som också var där vars pappa spelar för Sverige. Och Cholé hittade en kompis efter en stund i jämngammal ålder. Och under pausen fick de leka på planen med en boll och lite större pojkar.
image
image

Idag tog jag och Cassandra tåget till Högdalen för att gå på Cassandras första danskurs. I början medan vi väntade på att klassen skulle börja var hon väldigt livlig och ville dansa och gjorde lite konster på golvet men så fort det verkligen satte igång blev hon blyg och ville hålla mig i handen under hela klassen. Blev lite bättre mot slutet så jag tror att hon inte kommer vara lika blyg nästa vecka.
image
image
När vi kom hem tog hon sig en liten tupplur och när både hon och Chloé vaknat åkte vi ut till Rotebro för att hälsa på en vän och hennes häst. Cassandra har ju pratat så mycket om att få rida på hennes häst och blev överlycklig när hon äntligen fick göra det idag. Och det var ingen liten häst kan jag lova, näh en sån där stor häst, haha jag vågade inte gå i närheten av hästen. Hon var så glad över att få rida på den och ville inte åka där ifrån.
image
image
image
image
image
Efter att vi äntligen kommit iväg från stallet åkte vi och käkade middag tillsammans med henne, hennes kille och hans pappa som är och hälsar på från Australien. Kan ju säga att det finns en god anledning till att vi nästan aldrig går ut och äter med barnen. Phju phju phju, tur att hans pappa var så bra med barnen och roade dem lite.

Imorgon är det dags att jobba igen, hoppas på att få lite mer ordning och reda på alla papper och börja få in rutiner osv. Tycker att det är som roligast när jag nästan drunknar i papper än att jag sitter och inte har mycket att göra.

Maten går så mycket bättre nu när jag jobbar, men helgerna är svåra ibland. Förra helgen gick det jättebra med att hålla mig borta från att småäta och äta massa skit. Denna helg gick inte alls speciellt bra och det började redan i fredags. Usch, varför ska jag bara sån, varför kan jag inte äta en godis och sen är det bra, utan det håller på i dagar om jag bara släpper på det lite grann. Det är så svårt att hitta en bra balans ibland. Och det konstigaste är att ju mättare jag blir ju mer äter jag. Jag är inte speciellt stark när det kommer till att motstå sötfrestelser.

Jag hoppas på att denna helg blir bättre!

Idag satte kursen igång som jag ska plugga distans. Haha vet inte hur jag hade tänkt att hinna med allt 🙈

Kommentera

